Sylvia is geboren en getogen in Maastricht. Een stad waar de franse flair voelbaar is. Genieten met een hoofdletter, dat kenmerkt de stad. Waar mensen het leven vieren met tradities en gezellig samenzijn. Een goed gesprek, iets beter of mooier maken, daadkracht, energie, vrolijkheid, vriendelijkheid ... dat is de rode draad en kenmerkt Sylvia, ook in haar werk.
Hoe het begon
Ik begon zo'n 20 jaar geleden in de financiële sector. Niet zozeer de inhoud maar wat je ermee kunt betekenen voor klanten drijft mij vanaf die prille start. Ik specialiseerde me van Marketing naar Verandermanagement naar Customer Experience. En bouwde zo kennis en bagage op om 'binnen' in beweging te krijgen en te helpen in het denken en handelen vanuit de klant. In 2011 ging ik aan de slag met de veranderkundige begeleiding van de transformatie naar een Agile organisatie. Na twee jaren werkten 55 teams op een Agile manier waarbij klantvalidatie niet langer exceptioneel maar dé standaard is.
Van passie naar professie
In 2017 en de opvolgende drie jaren werd ik verantwoordelijk voor de Customer Experience binnen APG. Ik ontwikkelde een CX strategie, liet klantbeleving meten, haalde op allerlei manieren de klant naar binnen, letterlijk in een Klantenlab maar ook figuurlijk in een pakkend verhaal, een leadership programma en een CX opleiding. Het lukte teams om op basis van klantfeedback en CX techieken de Customer Effort Score in amper drie jaar tijd te verhogen van 55 naar 81. Grote stappen op weg naar een customer excellence organisatie.
Een persoonlijke mijlpaal is het behalen van mijn internationale kwalificatie als Certified Customer Experience Professional (CCXP) in 2020. Ik wil graag iets teruggeven, ook buiten de pensioensector. Door customer excellence toegankelijk te maken voor bedrijven in de regio Zuid-Limburg die met meer betekenis willen ondernemen.
Customer Excellence
Waarom? Omdat onpersoonlijke service, gebrek aan aandacht, niet luisteren en onbegrijpelijke processen waar klanten soms doorheen worden gejaagd, kriebelen en knagen. Omdat jij niet 12 in een dozijn wilt zijn maar juist die 13de waar klanten een goed gevoel aan overhouden en je service aanbevelen bij anderen. Ben jij er klaar voor?
Neem contact op
Je kunt mij inhuren als CX strateeg, het scherpstellen van je merkidentiteit, interne opleider of sparringpartner in je CX rol. Maak je merk memorable en uniek.
Voor elke CX uitdaging een oplossing
Geen enkel bedrijf is hetzelfde. We gaan juist op zoek naar dat wat jouw bedrijf onderscheidend maakt. Ik ben enorm creatief in het puzzelen en doorgronden, samenbrengen van ideeën en ontwerpen van unieke oplossingen. Met data, technologie en design maken we van je service een exceptionele klantervaring.
Tomeloze Energie
Ik ben energiek en voel me als een vis in het water om voor kleine of grote groepen te presenteren. Met een pakkend verhaal en dosis humor weet ik de juiste snaar te raken bij mijn publiek. Bijgaand een aftermovie waarin ik samen met Frans Reichardt (de Klantenfluisteraar) een event van Direct Klantcontact opluister.
Get the job done
Een van de redenen waarom ik kies om meer te doen met mijn ondernemerschap is omdat ik bedrijven wil helpen van plan naar resultaat. Wist je dat slechts 30% van de veranderplannen lukt? En maar 50% van de cultuurveranderplannen? Dat dit anders kan, en op een fijne en duurzame manier, heb ik al vaak bewezen. Meest gehoord compliment "she gets the job done".
Certified Customer Experience Professional (CXPA)
Customer Excellence is een vak dat berust op wetenschap. Geen marketingverhaal maar een Bewezen Business Model dat sterke merken inzetten. Om het kaf van het koren te scheiden, is een internationale certificering door het CXPA ontwikkeld voor professionals. Een proeve van bekwaamheid in kennis en praktijk ervaring. Ik ben bijzonder trots op mijn CXPA certificering in 2020.
Sylvia is drijvende kracht en eigenaar van Magnefiek. Ze weet voor elke CX uitdaging een oplossing te vinden. Of de juiste professional erbij te halen als dat nodig is. Professionals waarmee ze vaak al jarenlang samenwerkt. Begonnen als collega’s, nu een vriendengroep van ondernemers. Die elk vanuit hun eigen vak de wereld een beetje mooier willen maken. En het beste in elkaar naar boven weten te halen. Dat is onze succesfactor! Samen voelen wij ons verbonden in onderstaande waarden.
Ontdek hoe ook jij alledaags bijzonder kunt zijn. En op je eigen unieke manier kunt bouwen aan een sterke onderscheidende relatie met je klanten.
Bedankt voor je bericht.
We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Oeps, er is een fout opgetreden bij het versturen van je bericht. Probeer het later nog eens.