Neem contact op
+31618514044
sylvia@magnefiek.nl

Het verhaal achter Magnefiek
- van begin tot nu - 

Magnefiek is opgericht door een energieke rebel die niet alleen bedrijven wil opschudden, maar mensen vooral een goed gevoel wil bezorgen, in de vorm van een excellente klantervaring.

Maak kennis met Sylvia...

Sylvia is geboren en getogen in Maastricht. Een stad waar de franse flair voelbaar is. Genieten met een hoofdletter, dat kenmerkt de stad. Waar mensen het leven vieren met tradities en gezellig samenzijn. Een goed gesprek, iets beter of mooier maken, daadkracht, energie, vrolijkheid, vriendelijkheid ... dat is de rode draad en kenmerkt Sylvia, ook in haar werk.

Hoe het begon

Ik begon zo'n 20 jaar geleden in de financiële sector. Niet zozeer de inhoud maar wat je ermee kunt betekenen voor klanten drijft mij vanaf die prille start. Ik specialiseerde me van Marketing naar Verandermanagement naar Customer Experience. En bouwde zo kennis en bagage op om 'binnen' in beweging te krijgen en te helpen in het denken en handelen vanuit de klant. In 2011 ging ik aan de slag met de veranderkundige begeleiding van de transformatie naar een Agile organisatie. Na twee jaren werkten 55 teams op een Agile manier waarbij klantvalidatie niet langer exceptioneel maar dé standaard is. 

Van passie naar professie

In 2017 en de opvolgende drie jaren werd ik verantwoordelijk voor de Customer Experience binnen APG. Ik ontwikkelde een CX strategie, liet klantbeleving meten, haalde op allerlei manieren de klant naar binnen, letterlijk in een Klantenlab maar ook figuurlijk in een pakkend verhaal, een leadership programma en een CX opleiding.  Het lukte teams om op basis van klantfeedback en CX techieken de Customer Effort Score in amper drie jaar tijd te verhogen van 55 naar 81.  Grote stappen op weg naar een customer excellence organisatie. 


Een persoonlijke mijlpaal is het behalen van mijn internationale kwalificatie als Certified Customer Experience Professional (CCXP) in 2020. Ik wil graag iets teruggeven, ook buiten de pensioensector. Door customer excellence toegankelijk te maken voor bedrijven in de regio Zuid-Limburg die met meer betekenis willen ondernemen. 


Customer Excellence

Waarom? Omdat onpersoonlijke service, gebrek aan aandacht, niet luisteren en onbegrijpelijke processen waar klanten soms doorheen worden gejaagd, kriebelen en knagen. Omdat jij niet 12 in een dozijn wilt zijn maar juist die 13de waar klanten een goed gevoel aan overhouden en je service aanbevelen bij anderen. Ben jij er klaar voor?


Neem contact op

Je kunt mij inhuren als CX strateeg, het scherpstellen van je merkidentiteit, interne opleider of sparringpartner in je CX rol. Maak je merk memorable en uniek.

W A A R O M  M A G N E F I E K

Alledaags Bijzonder 

Wij streven niet naar alledaagse maar naar bijzondere prestaties. Wij zijn pas tevreden als jij dat bent en we jou daarbij een bijzonder goed gevoel geven.

Voor elke CX uitdaging een oplossing

Geen enkel bedrijf is hetzelfde. We gaan juist op zoek naar dat wat jouw bedrijf onderscheidend maakt.  Ik ben  enorm creatief in het puzzelen en doorgronden, samenbrengen van ideeën en ontwerpen van unieke oplossingen. Met data, technologie en design maken we van je service een exceptionele klantervaring. 

Tomeloze Energie

Ik ben energiek en voel me als een vis in het water om voor kleine of grote groepen te presenteren. Met een pakkend verhaal en dosis humor weet ik de juiste snaar te raken bij mijn publiek. Bijgaand een aftermovie waarin ik samen met Frans Reichardt (de Klantenfluisteraar)  een event van Direct Klantcontact opluister.

Get the job done

Een van de redenen waarom ik kies om meer te doen met mijn ondernemerschap is omdat ik bedrijven wil helpen van plan naar resultaat. Wist je dat slechts 30% van de veranderplannen lukt? En maar 50% van de cultuurveranderplannen? Dat dit anders kan, en op een fijne en duurzame manier, heb ik al vaak bewezen. Meest gehoord  compliment  "she gets the job done". 

Certified Customer Experience Professional (CXPA)

Customer Excellence is een vak dat berust op wetenschap. Geen marketingverhaal maar een Bewezen Business Model dat sterke merken inzetten. Om het kaf van het koren te scheiden,  is een internationale certificering door het CXPA ontwikkeld voor professionals.  Een proeve van bekwaamheid in kennis en praktijk ervaring. Ik ben bijzonder trots op mijn CXPA certificering in 2020.



Waarom we de dingen doen zoals we ze doen

Sylvia is drijvende kracht en eigenaar van Magnefiek. Ze weet voor elke CX uitdaging een oplossing te vinden. Of de juiste professional erbij te halen als dat nodig is. Professionals waarmee ze vaak al jarenlang samenwerkt. Begonnen als collega’s, nu een vriendengroep van ondernemers. Die elk vanuit hun eigen vak de wereld een beetje mooier willen maken. En het beste in elkaar naar boven weten te halen. Dat is onze succesfactor! Samen voelen wij ons verbonden in onderstaande waarden. 

Gedurfd

Wij zien kansen waar anderen stoppen. En prikkelen de status quo om daar te komen..

Doortastend

Doortastend betekent voor ons verantwoordelijkheid nemen en iets neerzetten dat er toe doet. 

Non-ego

Wij geloven in mensen die het beste in elkaar naar boven halen. Samen kom je verder.

Anderen - over ons

“Sylvia is een customer experience professional in hart en nieren. De manier waarop ze het afgelopen jaar CX als professie heeft neergezet is meer dan knap. CX strategie, alignment met de agile verbetermotor, en nu met meer dan 40 collega's in een Cx opleidingstraject”
Nienke Bloem
“Energiek, gedreven, betrokken en slim. Dat is Sylvia. Als je iemand zoekt die het resultaat bereikt, met oog voor groei van mensen in je organisatie en met een gezonde dosis humor, dan kan ik je Sylvia van harte aanbevelen. Ik vond het geweldig om met haar te werken!.”
Lidewij van den Hoogen, Eleven
“Jullie zijn in staat om een groep in beweging te krijgen. Mensen die nog nooit contact met klanten hebben gehad zijn enthousiast. Leuke ideeën, levendig .. Top! .. Mensen spreken vol lof over je rol als dagvoorzitter. Het heeft ons dichter bij elkaar gebracht” 
Sjraar Quanjels, Vincio Wonen
quotes2Artboard 2

My mission in live is not merely to survive, but to thrive; and to do so with some passion, some compassion, some humor and some style

- Maya Angelou -

Wij staan voor je klaar om je te helpen in je groei naar een customer excellence bedrijf.

Ontdek hoe ook jij alledaags bijzonder kunt zijn. En op je eigen unieke manier kunt bouwen aan een sterke onderscheidende relatie met je klanten.

Start vandaag!
Share by: