Waarom bouwen aan relaties met je klanten?
Het onderscheidend vermogen van product, prijs of plaats neemt steeds verder af. Juist in de klantbeleving die je meegeeft kun je dit onderscheid wel maken en klanten langdurig aan je binden. Met Customer Excellence leer je klanten beter te begrijpen, innoveer je op basis van de gewenste klantbeleving en maak je je service of product onderscheidend. Op een manier die bij jou past en maakt dat je de juiste snaar raakt bij je klanten.
Zo blijf je relevant voor je klant. En bouw je aan een duurzame relatie. En dat loont!
Wist je dat
-
Bij customer excellence bedrijven meer dan de helft van de omzet
uit customer excellence komt?
-
Dat de kans op herhaalaankopen of neiging om ook andere producten te proberen bijna 3x hoger is?
-
Dat Customer Excellence leidt tot stijgende klanttevredenheid?
-
Dat klanten goede ervaringen promoten via social netwerken?
-
Dat klanten zich steeds meer laten leiden door ervaringen van andere klanten?
-
Dat mond-tot-mond reclame nieuwe klanten aantrekt?
-
Dat Customer Excellence leidt tot een hogere Customer Lifetime Value?
-
Dat Customer Excellence de betrokkenheid van je medewerkers vergroot?
Je hebt dus wat te winnen of op z'n minst flink te verliezen als je niet investeert in de relatie met je klanten.
Customer Exellence Framework
Het Customer Excellence Framework kent zes assen waarlangs bedrijven kunnen groeien:
1, CX strategie
2. Begrip van de klant
3. Klantreis
4. Metingen
5. Organisatie
6. Cultuur
Het groeimodel kent een groei van niveau 1 (adhoc) tot niveau 4 (pro-actief).
Uiteraard speelt de branche mee waarin je werkt en hoe hoog jij met je eigen unieke geluid de lat wilt leggen.
Iets voor jou?
Graag bouwen wij samen met jou aan je groei naar een Customer Excellence Organisatie. Jij legt de lat, wij helpen je met een bewezen aanpak en ruime ervaring van veranderkundige vraagstukken. Van denken tot doen. Op een manier die bij jou past.