Neem contact op
+31618514044
sylvia@magnefiek.nl

Gratis CX Scan


van 30 minuten

Wanneer is de CX scan voor jou relevant? Als ...


1.

... Jij meer klantfocus wilt 

De eerste vraag die je je moet stellen is wil je meer klantfocus? Misschien een gekke vraag. Maar meer klantfocus aanbrengen betekent werken vanuit een andere mindset waarbij je in het veranderen, verbeteren of vernieuwen van je product of service de behoeften en ervaringen van je klant centraal stelt.. Dit betekent dat je investeert in het begrijpen en doorgronden van wat je klant denkt, wenst en ervaart in de interactie met jouw bedrijf. En hierop inspeelt vanuit jouw eigenheid, dat wat jij wilt zijn voor je klanten. Dit betekent ook dat je focus aanbrengt in je doelgroep; welke doelgroep past het beste bij waar jij voor staat? En voor wie en hoe wil jij het verschil maken?

2.

... Jij meer werk wilt maken van je merk

Customer Excellence betekent uitblinken op meerdere niveaus. In de basis moet je product of dienst doen wat het belooft.  Interactie met je bedrijf en het gebruiken van je product en dienst is gemakkelijk en herkenbaar. Dit betekent dat klanten weten wat ze kunnen verwachten van jou; je stijl is herkenbaar in alle communicatiekanalen. Of ze nu een persoonlijk gesprek met je hebben, je digitale serviceprocessen doorlopen of je volgen op je social media kanalen.  Zaken doen met jou voelt goed, het is leuk om bij jou te kopen of je service te doorlopen. Op een manier die opvalt en de klant bijblijft. Niet de alledaagse maar juist de bijzondere ervaringen worden onthouden en gedeeld. Dit betekent ook dat CX tijd en expertise vraagt om uit te voeren. Het is niet iets van jou of je salesteam maar van iedereen in je organisatie. Ben je een eenpitter dan loont het op na te denken wat je zelf wilt en kan doen en wat je misschien wilt uitbesteden. Het is goed om hier al van te voren over na te denken. Niets is zo funest als verwachtingen kweken en nalaten die waar te maken. Want dat is was gebeurt als de aankoop anders is dan alles wat daarna komt. Het levert negatieve reviews en klanten die afhaken.

3.

... Jij budget hebt om er werk van te maken

Uitblinken in klantfocus vraagt om een investering. Je hebt financiële middelen nodig om customer excellence te introduceren in je bedrijf. Denk aan het ontwikkelen van een goede strategie, middelen en mankracht om te innoveren in je dienstverlening en communicatiekanalen op basis van klantfeedback, een feedbackprogramma waarmee je je klanten (en hun behoeften / doelen) beter gaat begrijpen, je bedrijf misschien anders inrichten en ook de publiciteit opzoeken. Dat hoeft niet allemaal in één keer maar moet wel stapsgewijs kunnen worden ontwikkeld en uitgebouwd.  CX is een investering die zich op de lange termijn driedubbel terugverdient. Niet alleen voor de 'grote' jongens als bol.com of CoolBlue maar zeker ook voor start-ups en ZZP-ers. Ook als eenpitter kan je de relatie met je doelgroep opbouwen en verstevigen vanuit een eigen unieke aanpak.


4.

... Wij met elkaar matchen

Ik werk vanuit drie kernwaarden: gedurfd, doortastend en non-ego. Dit betekent dat ik je prikkel, uitdaag en ondersteun om vanuit het perspectief van je klant te ondernemen, je producten en diensten aan te passen op basis van klantfeedback en ik pas tevreden ben als jij dat bent. Dat doen we samen en vraagt van jou inzet en mensen om jouw CX uitdaging tot een succes te maken. Mijn klanten zijn ambitieuze ondernemers, start-ups en innovatieve bedrijven - groot en klein - die het beste voor hebben met de regio een de  inwoners en toeristen die hier vertoeven.  Voor deze klanten werk ik hard en graag.


N.B. Ik behoud me het recht voor om een PR-scan te cancelen indien niet aan bovenstaande vier punten is voldaan.


Aanvragen CX scan
Share by: